<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
	xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/"
	>

<channel>
	<title>PPCPercuma dot Com &#187; Google Adwords</title>
	<atom:link href="http://www.ppcpercuma.com/blog/category/google-adwords/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>http://www.ppcpercuma.com/blog</link>
	<description>Rahsia Pengiklanan Pay Per Click Percuma</description>
	<lastBuildDate>Tue, 18 May 2010 14:13:59 +0000</lastBuildDate>
	<generator>http://wordpress.org/?v=2.8.4</generator>
	<language>en</language>
	<sy:updatePeriod>hourly</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>1</sy:updateFrequency>
			<item>
		<title>Google Certification Program; Pernah Dengar?</title>
		<link>http://www.ppcpercuma.com/blog/2010/05/18/google-certification-program-pernah-dengar/#utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=google-certification-program-pernah-dengar</link>
		<comments>http://www.ppcpercuma.com/blog/2010/05/18/google-certification-program-pernah-dengar/#comments</comments>
		<pubDate>Tue, 18 May 2010 14:13:06 +0000</pubDate>
		<dc:creator>naem</dc:creator>
				<category><![CDATA[Google Adwords]]></category>
		<category><![CDATA[google certification program]]></category>
		<category><![CDATA[google qualified individual]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://www.ppcpercuma.com/blog/?p=565</guid>
		<description><![CDATA[Salam hormat semua,
Sudah lama saya tak menulis di sini. Hilang momentum sebenarnya. Sekarang masih lagi mencari semangat yang hilang.   InsyaAllah saya sedang usahakan.
Sebentar tadi, saya berisar-siar sebentar di dalam laman carian Google. Saya sebenarnya cuba untuk mendalami PPC ( Pay Per Click ) Google Adwords secara lebih mendalam. Rupa-rupanya kini pihak Google ada [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p style="text-align: justify;">Salam hormat semua,</p>
<p style="text-align: justify;">Sudah lama saya tak menulis di sini. Hilang momentum sebenarnya. Sekarang masih lagi mencari semangat yang hilang. <img src='http://www.ppcpercuma.com/blog/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':)' class='wp-smiley' />  InsyaAllah saya sedang usahakan.</p>
<p style="text-align: justify;">Sebentar tadi, saya berisar-siar sebentar di dalam laman carian Google. Saya sebenarnya cuba untuk mendalami PPC ( Pay Per Click ) Google Adwords secara lebih mendalam. Rupa-rupanya kini pihak Google ada menyediakan program terbaru yang berkelompok. <a href="http://www.google.com/intl/en/adwords/professionals/" target="_blank"> Google Certification Program</a>.</p>
<p style="text-align: center;"><img class="aligncenter size-full wp-image-566" title="googlecertificationprogram" src="http://www.ppcpercuma.com/blog/wp-content/uploads/2010/05/googlecertificationprogram.jpg" alt="googlecertificationprogram" width="418" height="318" /></p>
<p style="text-align: justify;">Saya masih belum membuat tinjauan sepenuhnya. Namun program ini seakan-akan Google Adwords Qualified Individual.  Satu-satunya cara untuk mendapatkan pengiktirafan dari Google ke atas kepakaran pemasaran menggunakan medium pengiklanan mereka. Fuhhh..ayat panjang. Ok lah, saya nak terus membaca lagi. Selamat malam <img src='http://www.ppcpercuma.com/blog/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':)' class='wp-smiley' /> </p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://www.ppcpercuma.com/blog/2010/05/18/google-certification-program-pernah-dengar/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>2</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Kredit RM200 Adwords : Malaysia SME Stimulus Package</title>
		<link>http://www.ppcpercuma.com/blog/2009/12/13/kredit-rm200-adwords-malaysia-sme-stimulus-package/#utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=kredit-rm200-adwords-malaysia-sme-stimulus-package</link>
		<comments>http://www.ppcpercuma.com/blog/2009/12/13/kredit-rm200-adwords-malaysia-sme-stimulus-package/#comments</comments>
		<pubDate>Sun, 13 Dec 2009 09:10:17 +0000</pubDate>
		<dc:creator>naem</dc:creator>
				<category><![CDATA[Google Adwords]]></category>
		<category><![CDATA[kupon]]></category>
		<category><![CDATA[adwords coupon]]></category>
		<category><![CDATA[kupon adwords]]></category>
		<category><![CDATA[malaysia SME stimulus package]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://www.ppcpercuma.com/blog/?p=529</guid>
		<description><![CDATA[Baru -baru ini, Google dengan kerjasama MITI ( Ministry Of International Trade &#38; Industry ) , MMU ( Multimedia University ) dan UTAR ( Universiti Tunku Abdul Rahman ) telah melancarkan SME Stimulus Package yang menawarkan servis percuma membina website dan latihan 1 jam untuk penyelenggaraan website.

Akan tetapi, pakej percuma bernilai RM200 tu dah pun [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p style="text-align: justify;">Baru -baru ini, Google dengan kerjasama MITI ( Ministry Of International Trade &amp; Industry ) , MMU ( Multimedia University ) dan UTAR ( Universiti Tunku Abdul Rahman ) telah melancarkan SME Stimulus Package yang menawarkan servis percuma membina website dan latihan 1 jam untuk penyelenggaraan website.</p>
<p><a title="malaysia sme stimulus package" href="https://services.google.com/fb/forms/stimulusmy09/" target="_blank"><img class="alignright" src="http://i263.photobucket.com/albums/ii160/diariadsense/4178343738_cf3341eb8d.jpg" border="0" alt="Malaysia SME Stimulus Package" /></a></p>
<p style="text-align: justify;">Akan tetapi, pakej percuma bernilai RM200 tu dah pun ditutup kerana telah mencapai kuota 100 seperti yang ditetapkan. Kini pilihan yang ada hanyalah :</p>
<ol style="text-align: justify;">
<blockquote>
<li><em>Bayar RM200 untuk web pasang siap oleh MMU &amp; UTAR + latihan 1 jam ( web dibina menggunakan hosting blogger )</em></li>
<li><em>Dapat kredit pengiklanan percuma RM200 dari pihak Google Adwords</em></li>
</blockquote>
</ol>
<p style="text-align: justify;">atau</p>
<ol style="text-align: justify;">
<blockquote>
<li><em>Bina sendiri website perniagaan anda</em></li>
<li><em>Daftar dan dapat kredit pengiklanan percuma RM200 dari pihak Google Adwords</em></li>
</blockquote>
</ol>
<p style="text-align: justify;">Nilai RM200 untuk membina website sebenarnya bukanlah sesuatu yang mahal. Terutama kepada para usahawan dunia Offline. Nilai RM200 tersebut berbaloi untuk &#8220;outsource&#8221; dan masa yang mesti difokuskan kepada halatuju perniagaan. Cuma bagi sesiapa yang ingin belajar sendiri, saya kongsikan disini sedikit sebanyak kos yang terlibat dalam membina web jualan masing-masing :</p>
<ol style="text-align: justify;">
<blockquote>
<li><em><strong>Design </strong>: Rekabentuk laman web yang unik penting untuk penjenamaan. Kos rekabentuk untuk web jualan mini adalah serendah RM150 sehingga menjangkaui RM1000 .</em></li>
<li><em><strong>Hosting + Domain</strong> : hosting dan domain juga penting untuk kawalan penuh perniagaan anda. Biasanya pakej hosting dan domain ini boleh didapati serendah RM100 setahun.Boleh rujuk Netkl.com ataupun Exabytes.com</em></li>
</blockquote>
</ol>
<p style="text-align: justify;">Itu hanya kos atau pun perbelanjaan asas bagi memiliki sebuah website perniagaan yang berkredibiliti. Untuk pergi lebih jauh, masih ada banyak kos-kos tambahan lain yang hanya perlu diambilkira jika anda benar-benar mahu meluaskan perniagaan melalui dunia online.<span id="more-529"></span></p>
<p style="text-align: justify;">Oh ya, berbalik kepada tawaran Google Adword, apa yang lebih menarik ialah pihak Google menawarkan kredit pengiklanan percuma sebanyak RM200 bagi setiap pendaftaran baru. Ini satu pendekatan terbaik dalam menggalakkan penglibatan SME di Malaysia bergerak lebih jauh terutama dalam bidang dunia pemasaran online.</p>
<p style="text-align: justify;">Jika anda mempunyai bisnes sendiri, dan ingin mendapatkan kredit percuma ini, inilah peluang terbaik untuk anda. Dengan kredit sebanyak RM200, sesiapapun boleh memulakan siri pembelajaran secara praktikal dalam bidang pemasaran online.</p>
<p style="text-align: center;"><a href="https://services.google.com/fb/forms/stimulusmy09/">https://services.google.com/fb/forms/stimulusmy09/</a></p>
<p style="text-align: justify;">
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://www.ppcpercuma.com/blog/2009/12/13/kredit-rm200-adwords-malaysia-sme-stimulus-package/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>1</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Google Adwords : Cara Maximum CPC &amp; Quality Score DiTentukan</title>
		<link>http://www.ppcpercuma.com/blog/2009/10/04/google-adwords-cara-maximum-cpc-quality-score-ditentukan/#utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=google-adwords-cara-maximum-cpc-quality-score-ditentukan</link>
		<comments>http://www.ppcpercuma.com/blog/2009/10/04/google-adwords-cara-maximum-cpc-quality-score-ditentukan/#comments</comments>
		<pubDate>Sun, 04 Oct 2009 13:05:20 +0000</pubDate>
		<dc:creator>naem</dc:creator>
				<category><![CDATA[Google Adwords]]></category>
		<category><![CDATA[Quality Score]]></category>
		<category><![CDATA[Calculate Quality Score]]></category>
		<category><![CDATA[google adwords quality score]]></category>
		<category><![CDATA[hal varian]]></category>
		<category><![CDATA[improving quality]]></category>
		<category><![CDATA[Max CPC]]></category>
		<category><![CDATA[ppc quality score]]></category>
		<category><![CDATA[quality score formula]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://www.ppcpercuma.com/blog/?p=482</guid>
		<description><![CDATA[Salam hormat semua,
4 hari lepas , saya ada tonton 1 video berkenaan &#8220;Understanding Google Adwords&#8221;. Video tu memang bagus sebab penerangan yang ringkas dan padat. Dalam video tersebut, Hal Varian ( Google Chief Economies ) menerangkan :


Hubungkait antara pengguna, pengiklan dan Google
Pengenalan kepada asas sistem bidaan iklan program PPC ( Pay Per Click )
Quality Score [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p style="text-align: justify;">Salam hormat semua,</p>
<p style="text-align: justify;">4 hari lepas , saya ada tonton 1 video berkenaan &#8220;Understanding Google Adwords&#8221;. Video tu memang bagus sebab penerangan yang ringkas dan padat. Dalam video tersebut, Hal Varian ( Google Chief Economies ) menerangkan :</p>
<ol style="text-align: justify;">
<blockquote>
<li><em>Hubungkait antara pengguna, pengiklan dan Google</em></li>
<li><em>Pengenalan kepada asas sistem bidaan iklan program PPC ( Pay Per Click )</em></li>
<li><em>Quality Score dalam Adwords dan kepentingannya</em></li>
<li><em>3 bahagian utama Quality Score</em></li>
<li><em>Bagaimana Quality Score memberi kesan kepada posisi iklan pengiklan</em></li>
<li><em>Menentukan kos CPC ( Cost Per Click )</em></li>
<li><em>Contoh pengiraan CPC</em></li>
</blockquote>
</ol>
<p style="text-align: justify;">sesiapa yang mempunyai sambungan internet stabil, saya sarankan anda menonton video tersebut di sini. Sebaliknya, anda boleh membaca penerangan saya dibawah sebagai bantuan untuk memahami apa yang ingin Hal Varian sampaikan dibawah ( dia cakap omputih, saya terangkan skit2 le kat bawah supaya anda boleh faham ).</p>
<p style="text-align: center;"><a href="http://www.youtube.com/watch?v=K7l0a2PVhPQ"><img class="aligncenter size-full wp-image-518" title="hal varian introduction to google ads auction" src="http://www.ppcpercuma.com/blog/wp-content/uploads/2009/10/hal-varian-introduction-to-google-ads-auction.gif" alt="hal varian introduction to google ads auction" width="499" height="315" /></a></p>
<p>++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++</p>
<p><span style="text-decoration: underline;"><strong>Hubungkait antara pengguna, pengiklan dan Google</strong></span></p>
<p><strong> </strong>++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++</p>
<p style="text-align: justify;">Fokus utama Google ialah kepuasan pelanggan. Untuk memuaskan pelanggan, Google akan menyediakan servis carian terbaik, iklan yang relevan dan tepat dengan apa yang ingin dicari pengguna. Pengiklan pula ingin memaksimumkan keuntungan dengan memaparkan iklan yang fokus ( yang dicari pengguna sasaran ) dan bukan semborono. Kalau tak, kos iklan pengiklan tentu akan meningkat. Justeru, faedah bersama akan dinikmati pihak pengguna ( carian yang tepat dengan apa yg dikehendaki ) , pihak pengiklan ( menjimatkan kos dan mendapat sasaran pelanggan yang tepat dengan menyediakan iklan yang relevan ) dan pihak Google ( pengguna dan pengiklan yang suka dengan servis baik Google ).</p>
<p>++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++</p>
<p><span style="text-decoration: underline;"><strong>Pengenalan kepada asas sistem bidaan iklan program PPC ( Pay Per Click) </strong></span></p>
<p>++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++</p>
<p style="text-align: justify;">Secara asasnya , sistem bidaan program PPC berasaskan bidaan harga yang paling tinggi akan mendapat tempat yang teratas. Lihat contoh melalui jadual di bawah :</p>
<p style="text-align: justify;">
<p style="text-align: center;"><img class="size-full wp-image-495 aligncenter" title="basicppc" src="http://www.ppcpercuma.com/blog/wp-content/uploads/2009/10/basicppc.gif" alt="basicppc" width="305" height="133" /></p>
<p style="text-align: justify;">
<ul style="text-align: justify;">
<blockquote>
<li><em>Maximum Bid  = Bidaan maksima untuk kos per klik</em></li>
<li><em>Price Paid = Harga yang perlu dibayar pengiklan untuk 1 klik</em></li>
</blockquote>
</ul>
<p style="text-align: justify;">Dalam jadual di atas, Ali membida iklan dengan maksima bidaan ialah $4. Ali tidak perlu membayar $4 untuk setiap klik yang dijana kan ( kos iklan ) sebaliknya hanya membayar $3 sahaja.  Konsep asasnya ialah <strong>bayar nilai maksimum bidaan pengiklan dibawah anda</strong>.</p>
<ul style="text-align: justify;">
<blockquote>
<li><em>Kos per klik Ali = Max bidaan Budin</em></li>
<li><em>Kos per klik Budin = Max bidaan Che Ma</em></li>
<li><em>Kos per klik Che ma = Max bidaan dollah</em></li>
<li><em>Dollah ? &#8230; kena tengok semula nilai min bid yang dibenarkan.</em></li>
</blockquote>
</ul>
<p>+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++</p>
<p><span style="text-decoration: underline;"><strong>Quality Score dalam Adwords dan kepentingannya</strong></span></p>
<p>+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++</p>
<p style="text-align: justify;">Quality score ni macam benchmark Google le. Lain-lain ppc program, lain benchmark nye. So, apa itu Quality yang dimaksudkannya ? Seperti yang Hal Varian terangkan, Google inginkan pengguna mendapat pengalaman yang baik dalam menggunakan servis Google. Sebagai contoh, pengguna membuat carian dengan katakunci &#8220;blog ppcpercuma&#8221;,  sebaik mungkin pihak Google akan memaparkan segala data yang mereka ada berdasarkan katakunci &#8220;blog ppcpercuma&#8221;.  Justeru, pengguna berpuashati dengan Google.<span id="more-482"></span></p>
<p style="text-align: justify;">Kepada pengiklan pula, relevansi adalah penting. Mengiklan kepada sasaran pelanggan yang tepat dapat menjimatkan kos pengiklanan. Ini sudah tentu akan menggembirakan pihak pengiklan.</p>
<p style="text-align: justify;">Itulah Quality yang pihak Google nak. 2 pihak gembira dengan servis Google dan Google boleh survive untuk jangka masa berterusan.</p>
<p>++++++++++++++++++++++++++</p>
<p><span style="text-decoration: underline;"><strong>3 bahagian utama Quality Score</strong></span></p>
<p>++++++++++++++++++++++++++</p>
<p>Hal varian memperincikan bahagian utama Quality Score dan cara untuk mencapai QS ( quality score ) yang baik. Semuanya berdasarkan kepada :</p>
<p style="text-align: center;"><img class="size-full wp-image-511 alignnone" title="qualityscorepart" src="http://www.ppcpercuma.com/blog/wp-content/uploads/2009/10/qualityscorepart.png" alt="qualityscorepart" width="445" height="497" /></p>
<ol style="text-align: justify;">
<blockquote>
<li><em>CTR ( Clickthrough Rate ) : Jumlah klik ÷ impression ( jumlah iklan anda dilihat pengguna ).</em></li>
<li><em>Relevance</em></li>
<li><em>Landing Page</em></li>
</blockquote>
</ol>
<p style="text-align: justify;">( susunan di atas berdasarkan prioriti )</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>CTR</strong> = Hal varian menerangkan CTR ialah response customer terhadap iklan anda.  Di bawah ,saya sendiri bahagikan kepada 2 situasi mudah untuk menggambarkan situasi CTR yang diperlukan pengiklan :</p>
<ul style="text-align: justify;">
<blockquote>
<li><em>CTR tinggi : jumlah klik iklan banyak, impression iklan sikit.  Contoh, jumlah klik ialah 1000. Jumlah impression pula ialah 3000. % CTR =( 1000/3000 ) %= 0.33 x 100 = 33.33%</em></li>
<li><em>CTR rendah : jumlah klik sedikit, impression banyak. Contoh , jumlah klik ialah 500. Jumlah impression pula ialah 6000 . % CTR =( 500/6000 ) %= 0.083 x 100 = 8.3%</em></li>
</blockquote>
</ul>
<p style="text-align: justify;"><strong>Relevance</strong> = ini pula merujuk kepada betapa bergunanya maklumat yang disediakan kepada pengguna. Ia ada kaitan dengan katakunci yang tepat, iklan yang tepat dan landing page yang tepat. Semakin relevan iklan, katakunci dan lading page anda, ia akan memberi kesan kepada CTR sekaligus Quality Score yang ingin di capai.</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>Landing Page</strong> = Maksudnya halaman mendarat. Hohoho&#8230;Takde le. Landing page merujuk kepada laman pertama yang pengguna kunjungi setelah klik iklan anda. Landing page yang baik mengandungi maklumat yang relevan dengan iklan yang dipaparkan.</p>
<p>+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++</p>
<p><span style="text-decoration: underline;"><strong>Bagaimana Quality Score memberi kesan kepada posisi iklan pengiklan</strong></span></p>
<p>+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++</p>
<p style="text-align: justify;"><span style="text-decoration: underline;"><strong> </strong></span></p>
<p><strong> </strong></p>
<p style="text-align: center;"><strong><img class="aligncenter size-full wp-image-513" title="New Picture (9)" src="http://www.ppcpercuma.com/blog/wp-content/uploads/2009/10/New-Picture-9.gif" alt="New Picture (9)" width="434" height="136" /></strong></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="text-decoration: underline;"><strong> </strong></span></p>
<p><strong> </strong></p>
<p style="text-align: justify;">Jadual di atas ni saya catit semula dari video asal Hal Varian.. A, B , C dan D tu mewakili 4 pengiklan. Maksimum bidaan pula ialah bidaan termahal yang setiap pengiklan mampu bida. Quality score plak adalah subjektif dan diberikan oleh pihak Google. Untuk menentukan posisi iklan masing-masing, Nilai bidaan maksima akan didarab dengan QS yang dicapai. Nilai tertinggi akan berada di posisi teratas dan sebaliknya. Kalau diperhatikan jadual di atas, pengiklan C hanya membida maksima $2 untuk berada di posisi pertama. Itu lah peranan Quality Score dalam menentukan kedudukan iklan masing-masing.</p>
<p>+++++++++++++++++++++++++++++++</p>
<p><span style="text-decoration: underline;"><strong>Menentukan kos CPC ( Cost Per Click )</strong></span></p>
<p>+++++++++++++++++++++++++++++++</p>
<p style="text-align: justify;">Sambungan dari penerangan di atas, Hal Varian ni rumuskan cara kiraan Kos per Klik ( CPC ) dalam Adwords dengan formula ringkas seperti di bawah :</p>
<p style="text-align: justify;">
<p style="text-align: center;"><img class="aligncenter" src="http://i263.photobucket.com/albums/ii160/diariadsense/formulacpc.jpg" border="0" alt="Photobucket" /></p>
<p style="text-align: justify;">
<ul style="text-align: justify;">
<blockquote>
<li><em>P1 = Kos per klik pengiklan ranking pertama</em></li>
<li><em>Q1 = Quality Score pengiklan  ranking pertama</em></li>
<li><em>b2 = nilai max bidaan pengiklan ranking kedua</em></li>
<li><em>Q2 = Quality Score pengiklan  ranking kedua</em></li>
<li><em>CPC = Kos per click</em></li>
</blockquote>
</ul>
<p style="text-align: justify;">Untuk lebih memahami, anda dimestikan membaca huraian selanjutnya .</p>
<p>+++++++++++++++++++</p>
<p><span style="text-decoration: underline;"><strong>Contoh pengiraan CPC</strong></span></p>
<p>+++++++++++++++++++</p>
<p style="text-align: justify;">Dari formula di atas, Hal Varian memperincikan formula tersebut dengan kalkulasi contoh seperti di bawah .</p>
<p style="text-align: justify;"><span style="text-decoration: underline;"><strong> </strong></span></p>
<p style="text-align: justify;">
<p style="text-align: center;"><img class="aligncenter size-full wp-image-508" title="qs determine ad rank" src="http://www.ppcpercuma.com/blog/wp-content/uploads/2009/10/qs-determine-ad-rank.gif" alt="qs determine ad rank" width="576" height="137" /></p>
<p style="text-align: justify;">
<p style="text-align: justify;">Penerangan :</p>
<ol style="text-align: justify;">
<blockquote>
<li><em>Semua pengiklan ( A,B,C,D ) membida pada nilai bidaan maksima $4 per klik</em></li>
<li><em>Setiap pengiklan memiliki Quality score masing. Yang paling tinggi Quality Score ialah pengiklan A</em></li>
<li style="text-align: justify;"><em>Oleh kerana Quality Score mempengaruhi Ad Rank ( rujuk formula ) sekaligus posisi iklan, pengiklan A mendapat posisi iklan paling atas.</em></li>
<li><em>Untuk mengira kos per klik setiap pengiklan, rujuk formula pengiraan CPC dan anda akan mendapati kos per klik pengiklan A ialah $3, pengiklan B ialah $2 dan pengiklan C berdasarkan nilai minimum bidaan yang dinyatakan pihak Google</em></li>
</blockquote>
</ol>
<p style="text-align: justify;">Sekiranya pengiklan A mengambil inisiatif meningkatkan Quality Score beliau dari <strong>8 kepada 10</strong> tanpa mengubah nilai max bidaan, beliau boleh menjimatkan sehingga <strong>kos serendah $2.40 sahaja.</strong> Rujuk kalkulasi di bawah untuk melihat dengan lebih mudah bagaimana Quality Score menjimatkan kos per klik tanpa mengubah posisi iklan.</p>
<p style="text-align: justify;">
<p style="text-align: center;"><img class="size-full wp-image-492 aligncenter" title="qualitiscore" src="http://www.ppcpercuma.com/blog/wp-content/uploads/2009/10/qualitiscore.gif" alt="qualitiscore" width="445" height="135" /></p>
<p style="text-align: justify;">
<p style="text-align: justify;">Kesimpulannya, mengiklanlah dengan bijak&#8230;hehehe&#8230;Tonton video tersebut selepas habis baca tulisan saya ni. InsyaAllah anda akan lebih mudah faham.</p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://www.ppcpercuma.com/blog/2009/10/04/google-adwords-cara-maximum-cpc-quality-score-ditentukan/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>5</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Google Adwords RM100 Free Trial</title>
		<link>http://www.ppcpercuma.com/blog/2009/08/09/google-adwords-rm100-free-trial/#utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=google-adwords-rm100-free-trial</link>
		<comments>http://www.ppcpercuma.com/blog/2009/08/09/google-adwords-rm100-free-trial/#comments</comments>
		<pubDate>Sun, 09 Aug 2009 04:10:25 +0000</pubDate>
		<dc:creator>naem</dc:creator>
				<category><![CDATA[Google Adwords]]></category>
		<category><![CDATA[kupon]]></category>
		<category><![CDATA[adwords coupon]]></category>
		<category><![CDATA[kupon adwords]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://www.ppcpercuma.com/blog/?p=457</guid>
		<description><![CDATA[Baru sebentar tadi menjelajah ke www.Mudah.com.my untuk mencari Offline Biz untuk dibeli. Hehehe.. Baru perasan di situ ada orang iklankan perniagaan mereka untuk dijual. Fokus saya pada Cyber Cafe untuk dijual. Hajat memang nak beli 1 Cyber Cafe yang lengkap.
Ok..
Ini berita menarik. Saya baru je terjumpa. Google Adwords kini menawarkan kupon RM100 untuk digunakan sebagai [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Baru sebentar tadi menjelajah ke www.Mudah.com.my untuk mencari Offline Biz untuk dibeli. Hehehe.. Baru perasan di situ ada orang iklankan perniagaan mereka untuk dijual. Fokus saya pada Cyber Cafe untuk dijual. Hajat memang nak beli 1 Cyber Cafe yang lengkap.</p>
<p>Ok..</p>
<p>Ini berita menarik. Saya baru je terjumpa. Google Adwords kini menawarkan kupon RM100 untuk digunakan sebagai kredit pengiklanan. Ia hanya terhad kepada pengiklan baru sahaja. Jika anda belum mempunyai akaun Adwords tapi ingin mengiklan produk diinternet, boleh cuba mendaftar akaun Adwords hari ini juga dan terima kupon RM100.</p>
<p><a title="adwords coupon" href="https://services.google.com/fb/forms/myawcoupon1/" target="_blank"><img class="aligncenter size-full wp-image-458" title="adwords-rm100" src="http://www.ppcpercuma.com/blog/wp-content/uploads/2009/08/adwords-rm100.jpg" alt="adwords-rm100" width="500" height="509" /></a></p>
<p>Ini pula untuk <strong>Offer RM150&#8230;.<span id="more-457"></span></strong></p>
<p><a href="https://services.google.com/fb/forms/myawcoupon2/"><img class="aligncenter size-full wp-image-461" title="adwordsrm150" src="http://www.ppcpercuma.com/blog/wp-content/uploads/2009/08/adwordsrm150.jpg" alt="adwordsrm150" width="500" height="509" /></a></p>
<p><strong>PS :</strong> Nampak macam terhad kepada 100 orang pertama sahaj. Oh ya, jika anda mempunyai masalah dengan performance akaun Adwords, mungkin ini masa terbaik untuk anda menghubungi pihak Adwords dan bertanyakan secara live tentang masalah anda</p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://www.ppcpercuma.com/blog/2009/08/09/google-adwords-rm100-free-trial/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>6</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Adwords Voucher USD50 ($HK388) Percuma</title>
		<link>http://www.ppcpercuma.com/blog/2009/06/24/adwords-voucher-usd50-hk388-percuma/#utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=adwords-voucher-usd50-hk388-percuma</link>
		<comments>http://www.ppcpercuma.com/blog/2009/06/24/adwords-voucher-usd50-hk388-percuma/#comments</comments>
		<pubDate>Wed, 24 Jun 2009 17:19:10 +0000</pubDate>
		<dc:creator>naem</dc:creator>
				<category><![CDATA[kupon]]></category>
		<category><![CDATA[adwords coupon]]></category>
		<category><![CDATA[adwords tips]]></category>
		<category><![CDATA[kupon adwords]]></category>
		<category><![CDATA[Rahsia PPC Percuma]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://www.ppcpercuma.com/blog/?p=397</guid>
		<description><![CDATA[Semalam saya terima satu emel dari pihak Google Hong Kong. Walaupun saya tak faham bahasa yang digunakan, saya mengerti permohonan saya untuk mendapatkan 1 kupon adwords bernilai USD50 ($HK388) telah berjaya. Hehehe
Ini snapshot emel yang saya terima :


Saya mungkin takkan gunakan kupon tersebut memandangkan dah banyak kupon yang saya redeem. Walhal tak guna pun. Jadi [...]]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Semalam saya terima satu emel dari pihak Google Hong Kong. Walaupun saya tak faham bahasa yang digunakan, saya mengerti permohonan saya untuk mendapatkan 1 kupon adwords bernilai USD50 ($HK388) telah berjaya. Hehehe</p>
<p style="text-align: center;">Ini snapshot emel yang saya terima :<br />
<a href="http://s263.photobucket.com/albums/ii160/diariadsense/?action=view&amp;current=emelgooglehongkong.gif" target="_blank"><img class="aligncenter" src="http://i263.photobucket.com/albums/ii160/diariadsense/emelgooglehongkong.gif" border="0" alt="Google Voucher" /></a></p>
<p style="text-align: center;"><a href="http://s263.photobucket.com/albums/ii160/diariadsense/?action=view&amp;current=emelgh.gif" target="_blank"><img class="aligncenter" src="http://i263.photobucket.com/albums/ii160/diariadsense/emelgh.gif" border="0" alt="Photobucket" /></a></p>
<p>Saya mungkin takkan gunakan kupon tersebut memandangkan dah banyak kupon yang saya redeem. Walhal tak guna pun. Jadi kupon yang saya dapat ini saya akan berikan pada affiliate top yang selalu menyumbang jualan pada saya setiap bulan.</p>
<p>Siapa tu? Nak tahu?</p>
<p>Kalau betul nak tahu, log in ke <a href="http://www.panduanvcc.com/agen/" target="_blank">akaun affiliate Panduan VCC</a> masing-masing di sini dan lihat nama affiliate tempat ke 3 dari atas. Saya akan berikan kupon ini pada dia.</p>
<p>Untuk rakan affiliate yang lain, jangan risau.Kupon Adwords ni akan sentiasa ada dan lambat laun anda juga akan terimanya secara percuma</p>
<p>psst&#8230;Kepada para pembeli produk Rahsia PPCPercuma, kaedah mendapatkan kupon seperti ini ada diterangkan dalam ebook. Jika tak faham dan inginkan maklumat lebih terperinci, rujuk forum khas Produk PPCPercuma ye. <img src='http://www.ppcpercuma.com/blog/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':-)' class='wp-smiley' /> </p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://www.ppcpercuma.com/blog/2009/06/24/adwords-voucher-usd50-hk388-percuma/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
	</channel>
</rss>

